Jest to powód nasilenia kontroli segregacji odpadów komunalnych przez mieszkańców Związku Gmin Zagłębia Miedziowego. Zgodnie z art. 6ka ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie segreguje odpadów, wydawana jest wobec niego decyzja o nałożeniu tzw. opłaty podwyższonej – czyli dwukrotności standardowej stawki opłaty, za miesiąc lub miesiące, w których nie dopełnił tego obowiązku.
Pracownicy spółki odbierającej odpady komunalne są zobowiązani do zgłaszania przypadków nieprawidłowej segregacji. Dokumentują je zdjęciami zawartości pojemników. Fotografie stanowią materiał dowodowy przy wydawaniu decyzji o nałożeniu opłaty podwyższonej. Mieszkaniec, u którego zauważono nieprawidłowość jest o tym informowany poprzez pozostawioną przez pracowników czerwoną kartkę, będącą informacją o niedopełnieniu obowiązku selektywnego zbierania odpadów.
Należy pamiętać o obowiązku opisania pojemników adresem nieruchomości, do której należą. Dzięki temu możliwa jest jednoznaczna identyfikacja właściciela pojemnika, bez konieczności wykonywania zdjęć nieruchomości. Pojemnik można opisać markerem, nakleić zalaminowaną kartkę z adresem lub naklejkę z miejscem na wpisanie adresu nieruchomości. Naklejki adresowe można pobrać w Urzędach Gmin lub w biurze ZGZM w Polkowicach.
ZGZM apeluje do wszystkich mieszkańców o przestrzeganie zasad segregacji odpadów oraz oznakowanie pojemników zgodnie z obowiązującymi przepisami. Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami to wspólna sprawa – dla dobra środowiska, naszego otoczenia i finansów publicznych.
Zapominalskim przypominamy:
kartony wyrzucamy do niebieskich pojemników,
folię bąbelkową, plastikowe butelki, metalowe puszki, plastikowe opakowania wrzucamy do żółtego pojemnika,
gałęzie, liście i inne bioodpady wrzucamy do brązowego pojemnika.
Napisz komentarz
Komentarze