Podczas konferencji prasowej burmistrza Polkowic Wiesława Wabika i prezydenta Lubina Roberta Raczyńskiego, przedstawiono koncepcję uruchomienia tzw. linii „T”, która miałaby połączyć Lubin, Polkowice i Głogów. Plan przewiduje uruchomienie 17 par połączeń i start usługi planowany jest na styczeń 2026 roku.
W swoim wpisie K. Nester pisze, że „pora sprawdzić” postęp prac i składa wniosek o ujawnienie korespondencji w tej sprawie. Radny wskazuje też na możliwość sięgnięcia po środki z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych (FRPA), a konkretnie dopłatę do wozokilometra, która w praktyce sięga ok. 3 zł na kilometr, co dla samorządów może uczynić uruchomienie linii bardziej realnym finansowo.
W ostatnich miesiącach województwo dolnośląskie otrzymało z FRPA znaczące środki, w sumie ok. 62,3 mln zł, które przeznaczone są na wsparcie połączeń autobusowych, zwłaszcza na obszarach pozamiejskich i w mniejszych gminach. Środki te przede wszystkim obejmują dopłatę do tzw. wozokilometra. W praktyce to program, który może pomóc pokryć część kosztów realizacji kursów międzymiędzymiastowych. To tłumaczy presję czasu, o której wspomina radny Nester: korzystne warunki dofinansowania nie trwają bezterminowo i decyzje trzeba podejmować szybko, by zgłosić projekt i uzyskać wsparcie.
Jeśli zapowiadana linia zostanie uruchomiona zgodnie z planem, mieszkańcy mogliby zyskać regularne połączenie między trzema miastami, co ułatwi dojazdy do pracy, szkół i usług. Jednak kluczowe będą szczegóły: częstotliwość kursów, cena biletu, operator przewozów oraz zapewnienie finansowania, stąd rola FRPA i pilna komunikacja między samorządami.

![Klaudia. Kobieta pracująca [EDIT!] Klaudia. Kobieta pracująca [EDIT!]](https://static2.wieszwiecej.com.pl/data/articles/sm-4x3-klaudia-kobieta-pracujaca-1754483914.jpg)




Napisz komentarz
Komentarze